عدالتخواهان دانشگاه فسا

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ.....(نساء 135).. اى کسانى که ایمان آورده ‏اید پیوسته به عدالت قیام کنید....

عدالتخواهان دانشگاه فسا

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ.....(نساء 135).. اى کسانى که ایمان آورده ‏اید پیوسته به عدالت قیام کنید....

عدالتخواهان دانشگاه فسا
طبقه بندی موضوعی

اندر مصائب کشاورزی(2)

جمعه, ۷ فروردين ۱۳۹۴، ۰۳:۱۴ ب.ظ

گفتگو با یوسف رضایی (فرزند محمد رضا ساکن جنت شهر از توابع شهرستان داراب)


چرا به این کار روی آوردید؟

در شهر جنت شهر باتوجه به شرایط مساعد آب وهوایی اکثرمردم به کشاورزی وباغداری روی آورده اند که بیشتر این باغ ها را مرکبات تشکیل می دهد.بنده هم با توجه به اینکه پدران من باغ داری را پیشه کار خود قرار داده اند به این کار روی آوردم هم اکنون نیزدارای چندهکتار باغ مرکبات اعم از پرتقال ،نارنگی و..هستم.

آیا از شغل خودتان راضی هستید؟

باتوجه به عنایاتی که پروردگار در حق مردم این شهرداشته واین خطه سرسبز را درجنوب کشور قرار داد باید شکرگزار بود.من هم ازشغل خود راضی ام وخدا را شکر میکنم زیرا میبینم که افراد از شهرهای دیگر برای کار به جنت شهر می آیند تا امرار معاش کنند.اگر ما این شغل را نداشتیم باید مانند سایرین به دنبال کار به شهرهای دیگرمهاجرت می کردیم.

                                    


در تولید محصول باچه مشکلاتی مواجه هستید؟

با توجه به خشکسالی های اخیر که درکشور به وقوع پیوسته است ماهم درشهرخود با مشکلات مواجه گشته ایم چون آب که باید از اعماق زمین استخراج شود با هزینه های گزاف روبرو می شویم.همچنین مشکلات دیگری هست که طی سالهای اخیرگریبان گیر کشاورزان شده است  مسئله تهیه کود وسایراقلام دیگراست،این اجناس قبلا به راحتی دردسترس بود اما اکنون با توجه به تحریم ها با زحمت بسیار وقیمت چندین برابر باید توجه کرد که از نظر کیفی هم شرایط قبل را ندارد که باعث بی کیفیت شدن میوه نیز می شود.

آیا بعد از هدفمندی یارانه ها در کار شما خللی ایجاد شده است ؟

مشکل که پیش آمده است اما در کل هدفمند سازی یارانه ها کار خوبی بود ولی دربخش کشاورزی اصولی ودقیق به آن پرداخته نشده است .اگر دولت با هدفمندی یارانه ها بخواهد برای کشاورزان کاری انجام دهد بهتر است درآمد سالانه هرکشاورز را درنظر گرفته وباتوجه به هزینه هایی که کشاورز دربخش تولید کرده است درصدی از آن هزینه ها را متقبل شود.

درحال حاضر دولت به شما چه کمکی میکند؟

درسالهای اخیر صندوق بیمه تولیدات کشاورزی وبانک کشاورزی به باغ داران کمکهایی در زمینه سرمازدگی کرده است که البته کمک چندانی هم نبوده است. دولت نیز ازطریق جهاد کشاورزی کمکهایی در زمینه تهیه ی بعضی از اقلام مصرفی در باغ ها اعم از کود،سم و...کرده است.اما درمورد بعضی ازاین اقلام مصرفی میگویند که درحیطه کاری ما نیست وباید از بازار سیاه تهیه کنید زیرا این اجناس خارجی بوده وبا توجه به تحریم ها در کشور موجود نیست یا به ندرت پیدا میشود.

چرا قیمت محصولات در باغ وبازار خیلی متفاوت است ؟

این قیمتهای گزاف دربازار برمی گردد به وجود دلالان و رابطه ها. چون کشاورز در ابتدای سال زراعی برای تهیه مواد مورد نیاز مصرفی در زمینه تولید محصولات باید هزینه کند که این برهه زمانی کشاورز دستش خالی است واین خود باعث می گردد که جای پای رابطه ها باز شود وکشاورز محصولات خود را باقیمت کم به وابسته ها پیش فروش کند ودلالها با قیمتهای بالایی درآخر سال محصولات را روانه بازار کنند.اگر دولت وامهایی با سود پایین دراختیارکشاورزان قرار دهد دیگر آنها مجبور نیستند دست به دامن دلالان گردند واین خود موجب پایین آمدن قیمتها برای مصرف کننده میباشد .

حرف آخر: به امید نزول بیشتر نعمت الهی وسربلندی مقام معظم رهبری وبرقراری حکومت عدل جهانی آقا امام زمان (عج) وتشکر ویژه از شما وجوانان عدالت جو.  

مصاحبه کننده :فاضل رهنما

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۱/۰۷
  • ۵۵۶ نمایش
  • عدالتخواه 1

جنت شهر داراب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی