عدالتخواهان دانشگاه فسا

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ.....(نساء 135).. اى کسانى که ایمان آورده ‏اید پیوسته به عدالت قیام کنید....

عدالتخواهان دانشگاه فسا

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ.....(نساء 135).. اى کسانى که ایمان آورده ‏اید پیوسته به عدالت قیام کنید....

عدالتخواهان دانشگاه فسا
طبقه بندی موضوعی

سرکوب کنید،چون منتقد است .

دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۰۷:۳۲ ب.ظ

{ بیانیه  تشکل عدالتخواه دانشگاه فسا پیرامون  رویدادهایى  که بعد از ورود  آقاى مطهرى  به شیراز رخ داد.}

بسمه تعالی

در فضای مشوش و پر هیاهوی دانشجویی کشور چند وقتی است مساله برخورد با آقای مطهری نماینده ی مردم تهران در شیراز بحث اول محافل دانشجویی شده است از این رو بر خود لازم دانستیم در حد توان چند نکته را متذکر شویم ؛

نکته اول: محکوم کردن رفتار بسیار نادرست در برابر سخنرانی قانونی آقای مطهری است.متاسفانه در دهه ی چهارم انقلاب هنوز شاهد سرکوب افرادی هستیم که از نظر سیاسی با مااختلاف نظر دارند و این بدین معناست که بعد از گذشت 35 سال از انقلاب ؛هنوز راه چگونگی برخورد با سلایق سیاسی را نمیدانیم یا حرفی برای گفتن نداریم و بدین منظور در برابر صحبت <فریاد میزنیم > در همین خصوص شهید مطهری در سخنی میفرمایند: {به دلیل همین آزادی ها بود که اسلام توانست باقی بماند.اگر درصدر اسلام در جواب کسی که میگفت من خدا را قبول ندارم  مى زدند و میکشتند؛ امروز دیگر اسلامی وجود نداشت اسلام به این دلیل باقی مانده است که با شجاعت و صراحت با افکار مختلف مواجه شده است}بسیار ناگوار و نا خوشایند است که عده ای با این گونه رفتار هم جمهوریت نظام را زیر سوال میبرند و هم بازی باخته ی حریف را به برد تبدیل میکنند و عامل پبیروزی حریف میشوند.

نکته دوم :به حتم برخی از اظهار نظر های جناب مطهری عمدتا در جانب داری از سران فتنه و نادیده گرفتن خساراتی که فتنه گران به کشور و نظام وارد کردند قابل قبول نیست اما این برخورد ها نباید به مانند برخورد با فتنه گران باشد.بطور کلی باید بین جریان منتقد و معاند مرز بندی قائل شد.و نباید فضای جامعه به گونه ای باشد که منتقد را معاند معرفی کنیم و همان برخوردی که با معاند داریم با منتقد نیز داشته باشیم که در آن صورت فضای جامعه به فضایی ایستایی و بدون تحرک تبدیل میشود و جامعه از حضور  اساسی و حیاتی  منتقدین محروم می شود.

نکته ی سوم : از تبعات این گونه برخورد ها ایجاد فضایی دو قطبی در جامعه و نسبت دادن مصداق هایی به این افراد است .عده ایی که با ما هم نظر هستند میشوند یاران انقلاب و عده ای که با ما اختلاف نظر دارند می شوند معاند نظام .این دو قطبی سازی ها و مصداق سازی ها زمینه ساز فتنه است که گاها منجر به تکه تکه شدن افکار عمومی جامعه می شود و بار ها مقام معظم رهبری در این باره تذکراتی داده اند که هنوز مورد توجه قرار نگرفته است.

نکته ی چهارم : رعایت اخلاق سیاسی مهمترین رکن در سیاست است که کماکان معضل این روز های جناح های سیاسی است به گونه اى که برای تخریب جناح مقابل دست به هر وسیله ای میزنند و معلوم  نیست تا کی باید شاهد این بد اخلاقی های سیاسی باشیم و بازخورد این گونه رفتار برای عموم مردم باشد وضربه ی ااین سیاسی کار ها را آن ها بخورند.حضرت آقا در کلامی میفرمایند:(اگر سیاست از اخلاق و معنویت جدا شد .آن وقت آن سیاست ورزی میشود یک وسیله برای کسب قدرت به هر قیمت .برای کسب ثروت برای پیش بردن کار خود در دنیا) طبق این گفتار عدم رعایت اخلاق در سیاست موجب ساخت دنیا و ویرانی آخرت میشود.

نکته پنجم : دخالت برخی از چهره های عمدتا سیاسی منتسب به جناح ها در فضای دانشگاه ها است که  از دلایل بروز چنین اتفاقاتی می باشد به گونه ای که  این افراد قدرت تحلیل و تصمیم را از دانشجو گرفته و به جای دانشجو تصمیم میگیرند و دانشجو به مانند وسیله ای میشود برای به ثمر نشستن اهداف جناح های سیاسی و در هر مورد اگر فردی با این چهره ها و جناح اختلاف نظر داشت از دانشجو به عنوان سرکوب گر و اگر اختلافی نبود از دانشجو به عنوان مشوق استفاده میشود.

نکته ششم : فعال تر کردن کرسی های آزاد اندیشی و فضایی برای مناظره با حضور همه سلیقه های سیاسی و فکری که بارها حضرت آقا بر آن  تاکیید کرده اند و در یکی سخنرانی های خود فرمودند:{فکر کنید، بگویید، بنویسید، در مجامعِ خودتان منعکس کنید، آن کرسى‌هاى آزاداندیشى را که من 100 بار ‌ـ‌با کم و زیادش‌ـ تأکید کرده‌ام را ؛ راه بیندازید و این‌ها را هى آنجا بگویید. این می‌شود یک فضا. وقتى یک فضاى گفتمانى به وجود آمد، همه در آن فضا فکر می‌کنند، همه در آن فضا جهت‌گیرى پیدا می‌کنند، همه در آن فضا کار می‌کنند} که این نشان از نقد صریح و روشن آقا از نبود این فضا در دانشگاه است.

نکته  هفتم : شناخت اولویت های نظام است و انجام کار های اولویت دار و روی زمین مانده ی نظام است و نباید به گونه ای عمل کنیم که با یک رفتار غلط و نسنجیده ؛مانع پیشرفت کشور شده و گاها کشور را به عقب برگردانیم. امید واریم با شناخت این اولویت ها دیگر شاهد این گونه اتفاقات نباشیم و نکته ی آخر به امید روزی که این گفتار (چه نکنیم ها)در جامعه به پایان برسد و به سوی گفتار (چه کنیم ها ) بعد از سه دهه از انقلاب حرکت کنیم.

و من الله توفیق.


نظرات (۱)

  • هادی مسعودی
  • سلام علیکم.خدا قوت.احسنت.عالی بود؛جامع و به جا...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی